13 съвета за вълнуващи снимки с мобилен телефон
Имате нов модел мобилен телефон с най-добрите характеристики на камерата, но въпреки това снимките, направени с него, не са достатъчно атрактивни и вълнуващи?
Качествената техника не е достатъчна, за да направите кадър, който да подпали социалните мрежи и да продава. За целта е важно да знаете няколко тънкости, които ще превърнат снимките ви в истинско ангажиращо съдържание.
Тук ви споделяме 13 съвета, които бързo и леснo да приложите веднага, за да направите мобилната си фотография още по-вълнуваща и носеща добри резултати.
1. Почистете лещата на камерата преди да снимате
Носите телефона си в джоба, в чантата, оставяте го върху най-различни повърхности - това замърсява лещата на камерата.
Да не говорим колко пъти неволно я докосвате, докато говорите по телефона или използвате приложения.
Дори да не виждате микроскопичните прашинки или тънкия мазен филм върху лещата, те са там и влошават качеството на кадрите.
Преди да снимате, винаги забърсвайте лещата на камерата с кърпичка за почистване на очила. Ще се учудите колко по-ясен ще стане образът на снимките.
2. Активирайте решетката за снимки на камерата
Решетката за снимки на камерата е един от най-полезните инструменти за перфектна композиция на кадъра.
С нейна помощ ще добиете реална представа къде и как да разположите обекта.
Следете златните точки на фокус, това са местата, в които линиите от решетката се пресичат.
За да направите грабващ кадър, позиционирайте обекта в двете леви или двете десни точки от мрежата.
3. Дръжте телефона с две ръце, докато снимате
Всяко леко трепване води до разфокусиране на кадъра.
Понякога то не се забелязва на малкия екран на телефона, но ще го видите, когато качите снимката на компютър.
Размазването влошава качеството на кадъра. Най-лесният начин да го предотвратите е като държите телефона с две ръце, докато снимате. Така ще намалите шанса да трепнете.
4. Обектът, който снимате, трябва да е на фокус
Фокусът върху главния обект в снимката е нещото, което грабва окото.
Когато кадърът има дълбочина, с леко замъглен фон, е много по-вълнуващ и ангажиращ, отколкото ако всичко е в една равнина. Такъв кадър веднага ще се открои в потока от постове в социалните мрежи.
5. Включете линии в пейзажа, които водят към обекта
За да постигнете още по-голяма дълбочина и изразителност на кадъра, потърсете линии в пейзажа, които да сочат към обекта ви.
Те могат да са част от архитектурата или обстановката. Тези линии водят човешкото око и го карат да задържи вниманието си върху кадъра.
6. Следвайте правилото на нечетните числа
Нечетните числа са по-ангажиращи, независимо дали говорим за заглавие или за композиция на снимката.
Постарайте се кадърът да съдържа нечетен брой обекти – един, три, пет.
Той ще е много по-атрактивен, отколкото ако обектите са например два.
7. Оставяйте пространство от всички страни на обекта
Винаги оставяйте достатъчно пространство от всички страни на обекта, който снимате. Така при обработка снимката може да се изреже и репозиционира.
Много често, за споделяне в социалните мрежи се налага снимката да е квадратна. Ако сте поставили два важни обекта в края на кадъра, ще се наложи част от тях да бъде изрязана.
8. НЕ използвайте zoom функцията
Ако обектът ви е твърде далеч, по-добре се приближете до него и го снимайте отблизо, вместо да използвате zoom функцията на камерата.
Тя само ще влоши качеството на снимката, без значение дали имате дигитално или оптическо увеличение.
9. Създайте добър контраст между обекта и фона
Когато обектът контрастира добре с фона, той изпъква.
Добрият контраст и ярките цветове на изображението са нещата, които привличат вниманието на потребителя, докато скролва в социалните мрежи.
10. Снимайте от различни гледни точки
Запомнете, че позицията на фотографа е гледната точка на зрителя!
Снимайте обекта от различни ъгли, пробвайте по-нестандартни ракурси, които създават дълбочина.
След това изберете най-вълнуващия кадър.
11. Преценете дали да снимате обекта като портрет или лендскейп
Лендскейп ориентацията е подходяща за по-общи кадри, докато портретната помага на обекта да изпъкне.
Преценете какъв да е форматът на снимките и спрямо това къде смятате да ги публикувате.
Нашият съвет е да снимате обекта и по двата начина, за да имате подходящ формат за квадратна Instagram публикация и портретен формат за Story.
12. Заложете на изчистена композиция без много детайли
Колкото по-изчистена е композицията, толкова по-фокусиран е обектът, а това определено грабва погледа.
Социалните мрежи са толкова претъпкани със съдържание, което се бори за внимание, че по-семплите изображения изпъкват.
Мозъкът на потребителя вече се е научил да филтрира претрупаните снимки, банери, сайтове и реагира положително на по-изчистените и опростени композиции.
13. Обектът трябва да гледа към вътрешността на кадъра
Когато правите композиция, поставете обекта така, че той да гледа навътре в кадъра, а не навън, за да не оставяте излишно празно място зад него.
Още по-добър ефект ще постигнете, ако обектът е в лявата част и гледа надясно, защото това е естествената посока на нашия поглед.